Piata transporturilor se confrunta cu grave deficiente de personal

rambursaretvaextern

probleme transport

Lumea transporturilor duce o mare lipsa de soferi. Aceasta nu din cauza unei demografii scazute sau a unui numar mic de soferi  ci pentru ca oamenii care vin sa lucreze in acest domeniu nu sunt seriosi.

Un sofer care transporta marfa in zone importante ale tarii trebuie sa fie unul serios. El trebuie sa nu consume alcool in timpul transportului, sa respecte termenele de livrare, sa conduca fiind odihnit. Totul pentru a reduce riscul de accident pe carosabil. Legea privind odihna soferilor de camion sau tir prevede ca acestia sa nu conduca mai mult de 9 ore pe zi sau 54 ore pe saptamana. De cele mai multe ori soferii de tir dorm in camion, ceea ce nu este tocmai legal in unele tari.  In Belgia soferii se simt amenintati de soferii romani care lucreaza mult, pe salarii mici si indura conditii grele. In Franta, statul obliga firmele sa ofere bani pentru cazare la hotel soferilor sai.

Atunci cand o firma de transport isi alege soferii trebuie sa fie foarte atenta la oamenii pe care ii angajeaza. Desi in tara noastra barbatii nu se mai inghesuie sa primeasca un astfel de post, in alte tari acest post este foarte respectat. Soferul este foarte bine remunerat, iar aceasta poate fi o consecinta a faptului ca oamenii angajati pe acest post sunt educati si politicosi.

Noile tendinte in transport sunt de a angaja femei deoarece sunt responsabile si serioase. Desi munca de sofer pe camion le priveaza de viata de familie, in Buzau de exemplu din ce in ce mai multe femei aleg aceasta meserie. Motivele sunt salariile mai mari decat pe alte posturi si avantajul de a avea liber mai multe zile odata.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: