Dispecerul – o meserie care cere multe aptitudini

Recuperare-TVA-externa

Recuperare-tva-extern Austria

Cine este de fapt dispecerul?

Dispecerul este acea persoana care din spatele unui birou ajuta prin suport telefonic soferii care au de facut curse lungi. Este o persoana care trebuie sa cunoasca legislatia in vigoare in orice moment. El va alege si trasa soferilor de camion cea mai scurta si in siguranta ruta. Tinand legatura cu ei in permanenta este de fapt o persoana de tip burete intre sofer, deseori neexperimentat si managerul sau. Va trebui sa impace si capra si varza, pe romaneste.

Soferul este cel care va dori curse cat mai scurte sau pe care sa le poata realiza cat mai rapid. Managerul vrea eficientizarea procesului de transport, adica un cost cat mai mic. De cele mai multe ori costul poate fi exprimat si in timp, deci managerul vrea ca marfa sa fie livrata cat mai repede. Pe deasupra, in legislatia europeana exista norme privind numarul maxim de ore de condus pe zi, precum si locuri unde sa se odihneasca soferul.

Daca se intampla ceva cu marfa, dispecerul este poate prima persoana sunata pentru ajutor sau un sfat. Este prietenul de nadejde al soferilor, dar si persoana pe care managerul firmei se poate baza. Un fel de “omul bun la toate” plus eficienta si rabdare.

Ce aptitudini trebuie sa aiba un dispecer?

In primul rand trebuie sa fie politicos si sa stie sa vorbeasca atat cu persoane cu studii inalte, cat si cu persoane simple fara prea mari pretentii lingvistice. Trebuie sa stie sa explice pe intelesul tuturor, dar mai ales sa aiba rabdare sa explice. Doar asa ii va avea de partea sa si pe soferi si pe sefi.

In al doilea rand, trebuie sa fie o persoana foarte ordonata si calculata care sa stie care ii sunt indatoririle si termenele limita. Va avea de-a face cu multa hartogarie si va trebui sa raspunda la telefon in timp ce lucreaza la ceva. Multitaskingul este evident, dar organizarea este cheia. Sa stie sa revina la ce facea inainte sa sune telefonul.

In al treilea rand, trebuie sa se descurce bine cu numerele. Va avea de calculat costuri per kilometru, kilometri pe o anumita ruta si toate acestea, fara sa greseasca. O greseala inseamna bani si timp pierdut, frustrare pentru toti cei implicati. Va mai trebui sa stie cum si unde sa caute informatia pentru a da un raspuns rapid.

Un dispecer este o persoana de la care se cer foarte multe sarcini intr-un timp destul de scurt si se afla mereu sub presiune. Termenele limita sau raspunsurile fulger fac parte din meseria sa de zi cu zi. Poate de aceea par mai mereu stresati. Asta se intampla deoarece performanta cere sacrificii cei care se straduiesc sa o atinga.

Trecand peste orice gluma despre ei, dispecerii fac parte din acea profesie greu de format si de retinut pe post. De aceea trebuie apreciati la momentul in care lucram cu ei. De atentia lor, de capacitatea lor de a performa in meserie depind resursele unei firme de transport.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: