Schimbarile de TVA vor afecta sectorul de transport – rambursare tva externa

In contextul unei economii zdruncinate de evenimentele politice din ultima vreme, un subiect major este cotaTVA aplicabila de la 01.01.2019. In acest sens, desi s-a discutat deja de o scadere a TVA-ului la 18%, adoptarea legii se tot amana.

Motivul pentru care se amana adoptarea aceastei legi propuse chiar de guvernarea actuala este un pragmatism profund care apare din faptul ca o decizie gresita poate duce la scaderea PIB-ului cu 3%. Aceasta ar putea produce dezechilibre si mai mari in economia Romaniei, aflata oricum intr-o perioada nu prea buna.

Si in alte tari din Europa cotele TVA se modifica prin lege in functie necesitatile financiare ale acelui stat. Astfel, in Rusia de exemplu, deputatii au votat acum legea majorarii TVA-ului de la 18% la 20% incepand cu 1 ianuarie 2019. Motivul pentru care s-a adoptat o astfel de lege este majorarea bugetului cu aproximativ 2500 miliarde de ruble – 35 miliarde de euro pe o perioada de 5 ani. Presedintele Vladimir Putin a facut o serie de promisiuni poporului rus, promisiuni pe care ar vrea sa le transforme in realitate folosind banii adunati din aceasta taxa. Printre promisiunile facute ar fi injumatatirea ratei de saracie, cresterea sperantei de viata si aducerea Rusiei in topul celor 5 economii ale lumii.

La polul opus in Germania cota TVA este de 19% si se pare ca se intentioneaza o scadere a acesteia, insa la “pachet” cu o taxa noua. O particularitate actuala a Germaniei este ca impune taxa rutiera doar pentru camioanele inmatriculate in tara sau intr-o tara din UE care circula pe autostrazile si strazile federale si au o greutate de minimum 7.5 tone. Aceasta taxa nu este impusa si autobuzelor ori vehiculelor de transport marfa de pana la 7.5 tone. Asadar, Partidul Democrat Liberal – FDP doreste ca vehiculele de peste 3.5 tone sa fie supuse acelorasi reglementari ca vehiculelor de 7.5 tone, odata cu reducerea cotei de TVA.

In sustinerea acestei propuneri legislative se alatura mai multe organizatii de transportatori de mare tonaj motivand “concurenta neloiala” practicata de cei cu vehicule de 3,5 tone care, sprijiniti de legislatia actuala in ceea ce priveste lipsa tahograf, practica preturi mai atractive. Vom vedea daca si procesul de rambursare TVA externa va suferi modificari.

Oricum, conditiile in care vehiculele de mic tonaj vor circula pe drumurile europene raman sa fie stabilite pana la sfarsitul acestui ani pentru anul care vine. Soferii trebuie sa fie intotdeauna bine-informati pentru a circula in deplina siguranta si legalitate in cadrul Uniunii Europene.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: